onsdag 11. januar 2012

Med nesen vendt mot nye høyder

Etter opp-medisinering en hel helg fikk jeg en knall-start på uken. Selvsagt med litt mer host og hark enn i helgen, men dog langt bedre enn jeg har vært på lenge. Denne uken har jeg så langt klart å komme meg på tur hver dag og jeg har syklet litt på ergometermonsteret som mannen for ordens skyld har plassert i stua.

Når en lever med en haug med allergier går det galt noen ganger, for meg gikk det riktig så galt i går da jeg fikk det for meg at en skumbolle med sjokoladetrekk  var akkurat det jeg ville ha. Sjokoladetrekket var melkefritt så da lot jeg det stå til........hadde jeg nå enda tatt meg bryet med å lese litt videre hadde jeg jo sett at den var full av hvetestivelse i skummet, det endte jo som det måtte gjøre. Full utrykning på toalettet og magekramper til sent på kvelden. Slike tilfeller får omgangssyke til å virke som en feriekoloni, det kan jeg garantere. Foruten magekramper, diarè, hodepine, leddsmerter og kvalme blir jeg dehydrert. Så i dag drikker jeg vann til den store gullmedalje og har vært usedvanlig flink med maten.

I tillegg til mosjon er det beskrevet at et kosthold hvor man unngår de raske karbohydratene kan være effektivt for å få ned inflammasjoner. Jeg lever nesten slavisk slik, nå tåler ikke magen min så mye fett og melkeprodukter tåler jeg ikke, men noe olje klarer jeg å få i skrotten. Det merkes så utrolig godt på smertenivået når jeg er flink pike og det kan sees med det blotte øye. Alt dette bidrar jo til at jeg henger i stroppen så godt jeg bare makter, foruten sånne dager som i går når jeg bare MÅ HA!

Uansett, jeg har vendt nesen mot nye høyder og krysser av for forstøvinger og turer, litt motivasjon må jeg bare ha. Nå står det et egenkomponert hvete, sukker, gluten og saltfritt brød i ovnen som kanskje lever opp til øynenes forventning.

Human being, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives
-William James-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar