tirsdag 7. februar 2012

Nok en infeksjon

Noe av det som kjennetegner denne snikmorderen hos enkelte av oss er infeksjoner, mange av dem, en endeløs strøm av dem. For mitt vedkommende har de siste fem årene vært preget av endeløse infeksjoner og jeg ble jo ikke "skikkelig syk" før det hele eskalerte i en fart som ikke ligner grisen for bare et par-tre år siden. At jeg nå blir enda mer proppet full an antibiotika fordi som fastlegen sier: "vi kan bare ikke ta noen sjanser med deg" så er det ikke morsomt. Det betyr antibiotika-kur nummer tre på under to måneder og nok et tegn på at dette liksom ikke er helt greit.

Siden jeg er en tilhenger av å vite, av å undersøke og ikke minst av å ha fakta har jeg begynt på en liten oversikt over antallet infeksjoner og antibiotika kurer de siste tre årene. Det er ingen lystig jobb, men for å legge hardt mot hardt sånn at jeg kan få best mulig behandling er det et nødvendig onde. Så skammelig som det enn er kan man ikke stikke under en stol at alle med alfa 1 nesten uten unntak må legge "breisiden til" for å få nødvendig og god nok behandling. Jeg kjenner at jeg midt i infeksjonsbrenningen i lungene blir forbannet, forbannet fordi jeg ikke kan se noen som helst grunn til at mennesker ikke skal få livsforlengende og livsforbedrende behandling inntil de selv sier stopp, nå er det nok.



Når legene ikke klarer å helbrede en sykdom, gir de den ihvertfall et fint navn
-Voltaire-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar