torsdag 16. februar 2012

Dag to med infusjon

Etter en runde hos fysioterapeuten som har manipulert ut litt av muskelknutene i hjelpemuskulaturen var det dags for dagens infusjon. Denne gangen gikk det greit med å få inn nål, heldigvis. 




I forsøk på å få tankene på vandring forsøkte jeg meg på litt lesing, fant fort ut at en arm og tungt blad ikke funket, men er det ikke vakkert? Det er vårlig på fremsiden og jeg jeg gleder meg sånn til jeg kan plante i egen hage om litt over en måned. 



Kortison er en fandens medisin for å si det mildt. Jeg har stått på lavdose kortison som vedlikehold et par år nå, med kurer høydose flere ganger i året. Nå som jeg får høydose i armen en gang i døgnet merker jeg veldig godt bivirkningene som følger med ( Litt kortison informasjon). Jeg har over lengre tid hatt problemer med tørr og tynn hud, muskelsvakhet, en veldig tendens til blåmerker og ikke minst heftige ødemer. 




Er kun hveranden Dag Dig ond hveranden God Da har du Lykken, Ven, tro mig, i Overflod
-Ludvig Holberg-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar