torsdag 8. mars 2012

Troppene er samlet

Etter gårsdagens besøk hos min fastlege samlet vi troppene. Hun var mildest talt lite fornøyd med behandlingen fra den "store" professors side og sa rett ut: det er ikke vanskelig å forstå at noen som har trent kondisjons idrett over store deler av livet har et annet lungevolum som utgangspunkt enn gjennomsnittet. Min fastlege hører klart obstruksjonen i de lungene professoren ikke ønsket å lytte på og det selv på en dag som i går som var nokså grei i mine øyne. Når jeg samtidig klarte å tyne ut en "god verdi" med klar obstruksjon begynner bildet å endre seg. Min gode fastlege sier klart at dette er ikke normalt, det er ikke normalt at en på 40 år skal bli andpusten av å gå en trapp eller av å gå i rolig tempo og snakke samtidig. Så nå skal vi samle kliniske beviser i massevis slik at det skal bli lettere å få gjennomslag for den behandlingen jeg behøver. Som en god venn av meg så fint sa det: "Nå har du en lisensiert advokat på innsiden som arbeider for deg", det var en fin måte å se det på og jeg er så inderlig glad for at jeg har en slik dyktig og forståelsesfull fastlege.

I dag har det vært fysioterapi igjen. Det er utrolig deilig, men samtidig er det vanskelig å kjenne at kroppen virker så dårlig som den gjør. Er lite igjen av den som spratt hit og dit på lette føtter. Nå er det ødem og smerter i store deler av kroppen som gjelder. Likevel, ingen kan sitte seg frisk og jeg går så mye jeg klarer og så langt jeg klarer. Om kort tid har jeg trimrom i hjemmet og da blir det enklere å kunne gjøre noen styrkeøvelser når jeg har mulighet.




Lost time is never found again
-Benjamin Franklin-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar