mandag 8. oktober 2012

Mandag morra blues

Etter en heller tung helg hvor jeg har vært såpass slakk i pelsen at jeg har sovet, hostet, sovet og hostet litt mer måtte det jo bli lege i dag. Mannen er såpass til å insistere, selv om jeg må innrømme at straks jeg sto opp i dag så kjente jeg hva som sto på programmet.........sykehusbesøk.

Det gikk i grunnen bra, røntgen viste ikke store endringer, prøver var som forventet, O2 var til og med den beste målingen noen gang (!), men jeg er slakk. Legen konkluderte med virusinfeksjon som har fulgt som hale på den bakterielle jeg fightet bort sist uke. Hostedempende medisiner har nå gjort at jeg ikke hoster lengre og jeg hviler. De hadde en seng klar til meg og jeg fikk tilbudet, som jeg selvsagt sa nei takk til som jeg alltid gjør når jeg får sånne tilbud. Det betyr jo at det tross alt ikke er noe urovekkende med å hvile seg hjemme. Ligge på sykehus til nålestikkernes forlystelse uten at det er helt nødvendig er da ingen vits i.

Nå er hydrokortisonet også i kroppen, jeg håper at kroppen responderer sporenstreks og får det bedre. Det lave energinivået jeg har hatt i det siste ligner ikke noe og jeg vil gjerne ha litt mer liv i kroppen. Kan ikke bli verre enn det har vært til nå om ikke annet. Uansett, nå er det hvile noen dager som gjelder og med litt flaks så er kroppen like fin som skatte etaten som i dag sendte oppgjør hvor jeg har fått fullt fradrag for særlige sykdomsutgifter. Føles godt at det blir tatt på alvor også på den måten, fuglene skal vite at det er nok annet å stri med om det ikke skulle legges på toppen. Det er godt å se at det å ha det som jeg har det blir forstått i etatene, det gjør på mange måter alt litt enklere og jeg kan bruke krefter på andre kamper som den for å beholde mobiliteten jeg har.


Imagination is more important than knowledge
-Albert Einstein-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar